Razglednica - A Kvarner csodája - 4 nap Dramaljban

2008.07.07

Dramaljban jártam. A történés ideje 2008.06.24. -29.
Most csak gyorsan. 5 nap - 4 éjszaka ott és közel 450 kép - gyönyörű helyen és időben.
Az érzés? Kimondhatatlan és elmondhatatlan. Azért elmondom apránként.
Egy kis ízelítő - most, Dramalj-ról:

ez volt a "teraszunk - nem rálátással a tengerre" :))))
----

a mi strandunk délidőtájban
és esteledésben

Íme a történet:

Az elmúlt hét szerda reggelén elindultunk az Adria felé, csak úgy hirtelen felindulásból. Na jó, némi előzménye azért volt, de most nem ez a lényeg. Előző nap dobtam egy-két e-mailt, meg telefont Crikvenicába egy utazási iroda felé szállás ügyben. Teljesen lefixálva azért nem lett a dolog. Induljunk el, majd találunk valami megoldást - mondták. Tehát elindultunk, csak úgy. Pihenni, kikapcsolni, sózódni.

Zágrábtól Rijeka felé jó nagy forgalomban (mint utóbb kiderült horvát államalapítási ünnepnap volt aznap), és az A6 -on vagy 40 km-t oprezben - egysávon, negyvennel haladgattunk, de fél tizenegykor azért Crikvenicában voltunk, és második körben ezt a szállást sikerült találnunk Dramalj - ban, csak úgy. Köszönet érte az Adria Tours helyi vezetőjének, Ilonának.

A tengerpart pedig ilyen volt....

...no meg ilyen ....

...és még ilyen is. Nagyon a kánikula kibírására való hely....

...strand - erről szóltak ezek a napok
--------
A parti sétány kellemes pihenőkertjei közül kettő...

...gondozott fenyőkkel, bokrokkal, cserjékkel és virágokkal,
jót tett szemnek és léleknek egyaránt.

Na és a tenger utáni, kettes számú és elmaradhatatlan "kánikulaűzőszerem", mert szeretem. :)))))))

--------- § ----------

Esténként a tenger s a partmente.....

"Szoknyáját összekapta és

kék ég derűlt

a lábaszárán."

"Az útja villogott

S a fákra esti kóc ült."

"Két bokor játszott később

mozogva máriást..."

... majd az éjszaka beleesett a tengerbe

és a házak közé futott.

--------- § ----------

A pénteki, verőfényes reggelen is korán keltem és az első kávé után a partra sétáltam. Előttem volt a Kvarner minden szépsége, a csendes vízparton egy - két koránkelő nyaraló lézengett, páran úsztak az ilyennincsis csak a képeken színű Adriában.

A szemközti Krk sziget sziklái a reggeli napfényben vakítóan fehérlettek, alattam a 3-4 méteres mélységig átlátszó vízben kisebb - nagyobb halak, halrajok követték egymást és a fentebbi utcák autóinak halk zaja alig ért ide hozzám. Dramalj ébredezett, olaszos stílusban épült partmenti házai fürödtek a korai napfényben.

A városka készülődött a napközbeni kánikulára és én ismét egy "ilyencsak-az-Adria-lehet-reggel" csoda részese lehettem.

a testvérek

----- § -----

...június 28. szombat reggelén kicsit borús napra ébredtem. Amin nem csodálkoztam egy cseppet sem, mert hírt kaptam, hogy Sz.Béla a Kvarner - térségbe tart :)))), és köztudottan nem mindig van ragyogó nyaralóidejük. Bíztam benne, hogy most azért másképp lesz.
A csapat békésen aludt még, ezért kézbevettem kis fotómasinámat és járkáltam egyet a környéken.

"Háztetők felett az ég.... "

... és amit eddig nem láttam. A város mögött a távolban magasodott a Velika Kapela.

A strand furcsán üres - csendes volt, csak a tenger locsogásából hallottam ki
egy régenvolt történetet...

...talán egy halászemberről és a szerencséjéről az aranyhallal.

... az ittmaradt halászház és benne egy malomkő (?)

...és mire ideértem...

...a távolban az Isztria elnyúló zöldesfehér hegyeire...

...és a Krk kopár, sóette - bóraszaggatta fehér szikláira is  rámosolygott öreg barátom - a Nap.

----- § -----

Ahogy minden jó, egyszercsak ez a kis Dramalj - i nyaralásunk is véget ért. Vasárnap reggel összepakoltunk és irány hazafelé. Persze azért nem hanyatt - homlok rohanásban, csak úgy mindenféle elbúcsúzás nélkül. Jól kitaláltam, hogy Senj felé, a Kapelákon át, majd az A1 autocestén Zágrábnak.

Novi Vinodolskinál kicsit megálltunk megsímogatni a tengert, s hogy még jobban fájjon a búcsú, pár fotót azért készítettem itt is. Ilyen sziklás partnál sikeredett ez a mutatványom.

Novi Vinodolskit is szép helyre pottyantotta a teremtő.

a Jadranska Magistrala csodás helyen vezet a magas parton, a kanyargós - sziklákba vájt útért kárpótlásul ilyen rálátás van az Adriára és a Krk szigetre.

Senj felett a Velika Kapela - ról az utolsó pillanatásunk                                                                 - az errefelé igyekvőknek persze ez az első - a csodára.
--------------------

Zuta Lokva közelében jártunk mikor, a HR2 rádió híreiben közölték, hogy a Mala Kapela tunelnél komoly dugó van. Kellemes hír volt, mit mondjak.

Ezért a Brinje parkolóban "megitattuk a lovakat és leengedtük a hűtővizet". Közben némileg alkudozni próbáltam egy kicsi, kerek, füstölt és kicsit "igazibüdöskecskesajtra" egy parkolói árussal, kevés eredménnyel persze, ezért meggyőztem magam és inkább elindultunk tovább.

Ide tartottunk a Mala Kapela közel 6 km hosszú alagútjához - ide és ennyien...

...ezen a csodásan hosszú, dupla Jezerane viadukton hídjavítás miatt egysávos lett a világ, és az alagút szájától vagy 6 km-re már tényleg komoly dugóban araszoltunk, de legalább szép helyen voltunk, szép nyári időben, és nem is siettünk annyira hazafelé. Aztán szép komótosan vagy félóra alatt - normális autóstársasággal - lekűzdöttük ezt is, és átvágtattunk a "Kiskapelán".

Útközben hazafelé pedig az a tudat éltetett minket erősen, hogy nemsoká újra belekerülhetünk a tengerre igyekvés jó állapotába. Hamarosan ....

/fotók: sasó 20080625-29./

----

(sasóadmin, 2008.09.14 00:57)

köszönöm!
Talán most Ti is nagyobb kedvet kaptatok a Kvarner-hez :)))

dwagner@t-online.hu

(Dusánék, 2008.09.14 00:09)

Csodálatos négy szép nap lehetett! A nap minden mozzanatát megörökítetted, pontosan tájékoztatsz mindenről. Ha valaki ennek alapján útra kell, itt a kész szöveg-kép alapján ide talál és élvezheti Adria minden szépségét.